نشلجي

فرهنگي، ديني و قرآني

شرح دعاي روز سيزدهم ماه مبارک رمضان
    “اللهم طهرني فيه من الدنس و الاقذار و صبرني فيه علي کائنات الاقدار و وفقني فيه لتقي و صحبه الابرار بعونک يا قره عين المساکين” “خدايا در اين روز مرا از پليدي ها و کثافات (هواي نفس و گناهان) پاک ساز و بر حوادث خير و شر صبر و تحمل عطا فرما و بر تقوا و پرهيزکاري و مصاحبت نيکوکاران عالم موفق بدار به ياري خود اي مايه شادي و اطمينان خاطر مسکينان”
   


ادامه مطلب
نویسنده: محمد رضا معيني نشلجي ׀ تاریخ: یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ واسْتُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ والکَفافِ واحْمِلنی فیهِ على العَدْلِ والإنْصافِ وامِنّی فیهِ من کلِّ ما أخافُ بِعِصْمَتِکَ یا عِصْمَةَ الخائِفین.

خدایا زینت ده مرا در آن با پوشش و پاکدامنى و بپوشانم در آن جامه قناعت و خوددارى و وادارم نما در آن بر عدل و انصاف و آسوده‌ام دار در آن از هر چیز که می‌ترسم به نگاهدارى خودت اى نگه‌دار ترسناکان .

شرح فرازهای دعا


ادامه مطلب
نویسنده: محمد رضا معيني نشلجي ׀ تاریخ: یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ حَبّبْ الیّ فیهِ الإحْسانَ وکَرّهْ الیّ فیهِ الفُسوقَ والعِصْیانَ وحَرّمْ علیّ فیهِ السّخَطَ والنّیرانَ بِعَوْنِکَ یا غیاثَ المُسْتغیثین.

خدایا دوست گردان بمن در این روز نیکى را و نـاپسند بدار در این روز فسق و نافرمانى را و حرام کن بر من در آن خشم و سوزندگى را به یاریت اى دادرس داد خواهان.

شرح فرازهای دعا

اللَّهُمَّ حَبِّبْ إِلَیَّ فِیهِ الْإِحْسَان

خدایا کاری کن که خوبی‌ها را دوست داشته باشم و از بدی‌ها بدم بیاید و عبادت و انجام هر کار خوبی نزد من محبوب باشد. این دعای خیلی خوبی است که انسان طوری باشد از کار خوب لذت برد. اگر خواستیم کار خوبی انجام بدهیم مخفیانه انجام دهیم و قصد قربت داشته باشیم. طوری زندگی کنیم که آبروی کسی را نریزیم. در احسان، اهل ریاکاری نباشیم، که اگر این‌گونه بودیم در قیامت برای ما اجر و پاداشی نیست.


ادامه مطلب
نویسنده: محمد رضا معيني نشلجي ׀ تاریخ: شنبه 29 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شرح دعاي روز دهم ماه مبارك رمضان/

آيت‌الله مجتهدي: هنگام غضب خداوند هوشيار باشيم

 مرحوم آيت‌الله مجتهدي تهراني، شرح كوتاهي بر دعاهاي روزانه ماه مبارك رمضان دارد. اين عالم رباني در بخشي از شرح دعاي روز دهم مي‌گويد: از خدا بخواهيم كه ما را رستگار كند و جزو افراد شقي قرار ندهد.

 


ادامه مطلب
نویسنده: محمد رضا معيني نشلجي ׀ تاریخ: چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شرح دعاي روز نهم ماه مبارک رمضان


    “اللهم اجعل لي فيه نصيبا من رحمتک الواسعه و اهدني فيه لبراهينک الساطعه و خذ بناصيتي الي مرضاتک الجامعه لمحبتک يا امل المشتاقين”
    “خدايا مرا نصيبي (کامل) از رحمت واسعه خود عطا فرما و به ادله و براهين روشن خود هدايت فرما و پيشاني مرا بگير و به سوي رضا و خشنودي که جامع (هر نعمت) است سوق ده بحق دوستي و محبتت اي آرزوي مشتاقان”
    1- اللهم اجعل لي فيه نصيبا من رحمتک الواسعه “خدايا مرا نصيبي (کامل) از رحمت واسعه خود عطا فرما”
    “رحمت واسعه” 
   


ادامه مطلب
نویسنده: محمد رضا معيني نشلجي ׀ تاریخ: چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

«اللهم ارزقني فيه رحمه الايتام و اطعام الطعام و افشاء السلام و صحبه الکرام بطولک يا ملجا الاملين»

«خدايا در اين روز مرا ترحم بر يتيمان و اطعام به گرسنگان و افشاء و انتشار سلام در مسلمانان و مصاحبت با نيکان نصيب فرما به حق انعامت و بزرگواريت اي پناه آرزومندان.»

شرح دعا (1)«اللهم ارزقني فيه رحمه الايتام»

«خدايا در اين روز مرا ، ترحم نمودن بر يتيمان را روزي فرما »

اهمیت يتيم نوازي

 


ادامه مطلب
نویسنده: محمد رضا معيني نشلجي ׀ تاریخ: چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اَللّهُمَّ اَعِنّي فيهِ عَلي صِيامِهِ وَقِيامِهِ وَجَنِّبْني فيهِ مِنْ هَفَواتِهِ وَ اثامِهِ وَارْزُقْني فيهِ ذِكْرَكَ بدَوامِهِ بِتَوْفيقِكَ يا‌هادِي الْمُضِلّينَ»خدايا ياريم كن در اين ماه بر روزه و شب زنده داري‌اش و دورم بدار در آن از لغزش‌ها و گناهانش و روزي‌ام كن در آن ذكر خود را به‌طور مدوام و يك‌سره به توفيق خود، اي راهنماي گمراهان.

*شرح فرازهاي دعا


ادامه مطلب
نویسنده: محمد رضا معيني نشلجي ׀ تاریخ: سه شنبه 25 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در دعاي روز ششم ماه مبارك رمضان مي‌خوانيم: «اَللّهُمَّ لا تَخْذُلْنى فيهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِيَتِكَ وَلاتَضْرِبْنى بِسِياطِ نَقِمَتِكَ وَزَحْزِحْنى فيهِ مِنْ مُوجِباتِ سَخَطِكَ بِمَنِّكَ وَاَياديكَ يا مُنْتَهى رَغْبَةِ الرّاغِبينَ» «خدايا در اين ماه به خاطر دست زدن به نافرمانيت خوارم مساز و تازيانه‌هاى عذابت را بر من مزن و از موجبات خشمت بدان نعمت‌بخشى و الطافى كه نسبت به بندگان دارى دورم بدار.


ادامه مطلب
نویسنده: محمد رضا معيني نشلجي ׀ تاریخ: دو شنبه 24 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شرح دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان


اللهم اجعلني فيه من المستغفرين و الجعلني فيه من عبادک الصالحين القانتين و اجعلني فيه من اولياءک المقربين برافتک يا ارحم الراحمين” “خدايا مرا در اين روز از استغفارکنندگان قرار ده و از بندگان صالح مطيع مقرر فرما و هم در اين روز از دوستان مقرب درگاه خود قرار داده بحق لطف و رحمتت اي مهربانترين مهربانان”

    1) اللهم اجعلني فيه من المستغفرين. “خدايا مرا در اين روز از استغفار کنندگان قرار ده”
    شرايط استغفار چيست؟
   


ادامه مطلب
نویسنده: محمد رضا معيني نشلجي ׀ تاریخ: یک شنبه 23 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

چهل حدیث زیبا و مورد استفاده در زندگی امروزی از

صدیقۀ طاهره، حضرت فاطمه زهرا (س)  

1ـ قالَتْ فاطِمَهُ الزَّهْراء ( سلام الله علیها) : نَحْنُ وَسیلَتُهُ فى خَلْقِهِ، وَ نَحْنُ خاصَّتُهُ وَ مَحَلُّ قُدْسِهِ، وَ نَحْنُ حُجَّتُهُ فى غَیْبِهِ، وَ نَحْنُ وَرَثَهُ أنْبیائِهِ.([1])
حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) فرمود: ما أهل بیت پیامبر، وسیله ارتباط خداوند با خلق او هستیم، ما برگزیدگان پاك و مقدّس پروردگار مى باشیم، ما حجّت و راهنما خواهیم بود; و ما وارثان پیامبران الهى هستیم.

2


ادامه مطلب
نویسنده: محمد رضا معيني نشلجي ׀ تاریخ: چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فضيلت ماه رمضان

قال رسول الله (ص) :

إِنَّ ابواب السماء تفتح فى اول ليلة من شهر رمضان ولاتغلق الى آخر ليلة منه(1)

رسول خدا (ص) فرمود: درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى شوند و تا آخرين شب بسته نمى شوند.

 


ادامه مطلب
نویسنده: محمد رضا معيني نشلجي ׀ تاریخ: چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فضيلت و آثار زيارت امام رضا(ع)

مقدمه

روايات در بردارنده فضيلت زيارت آن حضرت شگفت‏انگيز و بسيار مهم‏تر از آن چيزي است كه در اين‏باره‏گفته شده است.در روايات رسيده از پيامبر خداو اهل بيت ـ عليهم السلام ـ درباره فضيلت زيارت معصومان(عليهم‌السلام) و آداب آن و گروهي از عبادات و احكام حرمشان روايات متعدد و متنوعي از معصومان(عليهم‌السلام) رسيده است كه محدثان بزرگ در ثبت و ضبط آنهاكوشيده‏اند. همان طور كه مي‏دانيم امام علي بن موسي الرضا(عليه‌السلام) ازبزرگترين مؤمنان، شهيدان، صالحان، صديقان ويكي از معصومان ـ عليهم السلام ـ است. بر طبق روايات و آيات قرآن كسي كه حتي يكي ازصفتهاي يادشده را داشته باشد، نزد خداي متعال جايگاه ممتاز و بلندي دارد وبه طور كلي زيارت قبرش مطلوب است و داراي آثار معنوي است.

فضيلت زيارت حضرت امام رضا(عليه‌السلام)

 


ادامه مطلب
نویسنده: محمد رضا معيني نشلجي ׀ تاریخ: چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , nashalji.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com